Chcesz wygrać 250 000 $? Zhakuj Teslę!

W Kanadzie rokrocznie organizowana jest impreza pod nazwą Pwn2Own, której głównym celem jest sprawdzanie przez ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa podatności na ataki hakerskie systemów zabezpieczeń w różnego typu produktach. W ramach tegorocznej edycji jednym z założeń przewidzianych dla hakerów jest próba przełamania zabezpieczeń pojazdu Tesla model 3.

Tesla 3 to jeden z autonomicznych pojazdów, który ma trafić do sprzedaży. Firma Elona Muska z wielką chęcią stawia na ochronę w zakresie cyberbezpieczeństwa, dlatego zwróciła się do uczestników z wyzwaniem złamania zabezpieczeń samochodu. Wysokość nagrody jest zależna od celu, na jaki ma nastąpić atak. Największa nagroda – 250 000$ – czeka na tego, kto złamie kod bramy dostępowej, asystenta kierownicy oraz jednego ze sterowników. Z kolei, gdy włamanie będzie polegać na zaatakowaniu systemu dostępowego do auta i uruchomieniu silnika bądź otwarcia auta bez autoryzacji – gratyfikacja finansowa wyniesie 100 000$. Kiedy uczestnikom Pwn2Own uda się złamać WiFi/Bluetooth – będzie to 60 000$.

Jak podkreślają eksperci z zakresu cyberbezpieczeństwa, takie działania są bardzo potrzebne z uwagi na poznawanie nowych zagrożeń oraz możliwość stosowania lepszych zabezpieczeń. Ci ciekawe,  można spotkać uczciwych hakerów, którzy podejmują działania w dobrej wierze – łamią zabezpieczenia i informują o tym firmy, aby poprawiać bezpieczeństwo ich produktów bądź usług. Tak stało się w 2016 roku, kiedy chińscy specjaliści z Keen Security Lab przebrnęli przez zabezpieczenia jednego z samochodów Tesli i przejęli kontrolę nad światłami, szyberdachem, wycieraczkami, a co najgorsze – układem hamulcowym. Przed opublikowaniem informacji, powiadomili o tym fakcie Teslę, która od razu podjęła odpowiednie środki w celu usunięcia zagrożenia możliwości kolejnego włamania się i przejęcia kontroli nad pojazdem.

Tesla już nie pierwszy raz pokazuje, że stawia cyberbezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Firma potrafi również dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. W zeszłym roku Elon Musk na swoim profilu społecznościowym poinformował, że udostępni pozostałym producentom kod źródłowy wykorzystywany w systemie bezpieczeństwa samochodów jego firmy. Z kodu mogą korzystać inni producenci autonomicznych pojazdów. Dzięki takim działaniom Musk pragnie pokazać, że jego celem jest, aby tego typu pojazdy stawały się popularniejsze wśród konsumentów.

Udostępnij znajomym

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz używać tych HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*