Najciemniej pod latarnią? Atak na firmę zajmującą się ochroną danych osobowych!


LifeLock to amerykańska firma działająca na rynku już ponad 10 lat. Zajmuje się ochroną danych osobowych, z naciskiem na działania przeciw kradzieżom tożsamości. Ten typ złośliwego działania jest bardzo popularną w Stanach Zjednoczonych formą przestępstwa finansowego, polegającego na podszywaniu się pod inną osobę w celu zdobycia majątkowych korzyści. System LifeLock wykrywał takich przestępców i chronił dane klientów przed ich atakami.

Co można uznać za paradoks, przedsiębiorstwo w ostatnim czasie zauważyło lukę w swoich zabezpieczeniach, dzięki czemu każdy z dostępem do Internetu mógł uzyskać dostęp do adresów e-mail klientów LifeLock. Oczywiście, po wykryciu błędu w systemie, działalność strony została zawieszona. Ostatnio firma wznowiła swoją działalność zaręczając, że wszystkie błędy zostały naprawione.

Warto też przyjrzeć się początkom firmy LifeLock, ponieważ to nie pierwszy taki incydent w ich historii. Gdy firma wkraczała na rynek w reklamie swojej działalności podała numer ubezpieczenia jej właściciela – Todda Davisa. Miało to udowodnić gwarancję skuteczności ich systemów zabezpieczających. Było to skuteczne posunięcie do momentu, gdy okazało się, że komuś udało się wziąć pożyczkę na nazwisko właściciela firmy na wartość 500 $. Po tym incydencie o firmie zrobiło się jeszcze głośniej. Samemu właścicielowi firmy od 2007 roku już 13 razy skradziono tożsamość.

W 2010 r. przeciw LifeLock zostały skierowane zarzuty, że ich usługi nie spełniają swojej funkcji i wprowadzają w błąd klientów swoją reklamą. Decyzją sądu firma miała poprawić swój system zabezpieczeń oraz wypłacić poszkodowanym 12 mln dolarów odszkodowania. Lifelock nie dokonał żadnych zmian i dalej oszukiwał klientów, co doprowadziło do pozwu zbiorowego. Federalna Komisja Handlowa namówiła firmę na ugodę, w wyniku której LifeLock zdecydował wypłacić 100 mln dolarów odszkodowania. Z tej sumy 68 mln miało zostać przekazane osobom uczestniczącym w zbiorowym pozwie, a pozostała kwota – klientom, którzy nie zdecydowali się do niego dołączyć.

Udostępnij znajomym

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz używać tych HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*